In honor of the Czech photographer Jan Reich (1942-2009), who died suddenly and unexpectedly from cancer November 14 at the age of 67. У гонар вялікага чэскага фатографа Яна Рэйха (14.05.1942 – 14.11.2009), які раптоўна і нечакана памёр ад раку 14 лістапада ва ўзросьце 67 гадоў. Na počest velkého českého fotografa Jana Reicha (1942-2009).
With a keen, stoic, humanist and ironic eye Jan Reich was one of the great late-20th-century European masters of large-format black-and-white photography.
His album “Bohemia”, published in a hauntingly beautiful edition by his wife Jana Reichová in 2005, evoked the rich, melancholy history of the Czech Lands. Reich heightened the impact of the photos in this album through understated tonality, seemingly infinite depth of field, and careful choice of angle of view to suggest the tension between nature’s resilience and man’s desire to impose his own architectural order, whether reverent or grandiose.
Reich had a masterly ability to show the screen of timeless nature in front of and around man’s sometimes noble, but always temporal, world. In”Bohemia” he often composed his photos with man’s creations in a subordinate position to that of their natural context. Both elements of his style have influenced my own approach to landscape and village photography in Belarus.
One can see a selection of Jan Reich’s work at http://www.galerienovysvet.cz/janrei_cz.htm.
Дзякуючы свайму востраму, трываламу, спагадліваму ды іранічнаму погляду, Ян Рэйх стаў адным з найвыбітнейшых эўрапейскіх майстраў канца 20-га стагоддзя ў галіне вялікафарматнай чорна-белай фатаграфіі.
Альбом Рэйха “Багемія”, выдадзены жонкай майстра Янай Рэйховай у 2005 годзе, зачароўвае сваёй прыгажосьцю; ён выклікае да жыцьця багатую і поўную суму гісторыю чэскіх земляў. Фотаздымкі Рэйха ўзьдзейнічаюць тым мацней, чым больш спакойнай ёсьць іх танальнасьць, чым бліжэй да бясконцай здаецца глыбіня адлюстраванай прасторы і чым больш старанна ён абірае кропку гледжаньня, каб скіраваць унутраны позірк гледача на непакорнасьць прыроды ды імкненьне чалавека ўсталяваць уласны – пабожны ці пампэзны – архітэктурны парадак.
Рэйх быў здольны па-майстэрску супрацьпаставіць вобраз вечнай прыроды і сьвет чалавека, часам высакародны, але такі хуткаплынны. Для здымкаў, што ўвайшлі ў “Багемію”, ён часта абіраў сродкі кампазіцыі, што дазвалялі паставіць створанае чалавекам у падпарадкаванае да яго прыроднага асяроддзя становішча. Абедзьве гэтыя характарыстыкі стылю Рэйха паўплывалі мой падыход да фатаграфаваньня краявідаў і вёсак Беларусі.
З творамі Яна Рэйха можна пазнаёміцца тут: http://www.galerienovysvet.cz/janrei_cz.htm
Khrys’tsibalavichy 2007/Хрысьцібалавічы 2007
View from Kaljektyunaja 2007/Ад Калектыўнай 2007
Early spring plowing and collection of birch sap, Chareja 2007/Чарэя 2007
Church of the Holy Trinity (1599), Bjelaja Tsarkva 2007/Царква сьв. Тройцы (1599), Белая Царква 2007
Vjalikija Ukrapavichy 2007/Вялікія Украпавічы 2007
Dudy (Church of the Blessed Virgin Mary) 2009/Дуды (Касьцёл найсьв. Панны Марыі) 2009
Azdamichy 2006/Аздамічы 2006