November 12, 2011
Today is RadzimaPhoto’s second anniversary. Let me express my profound gratitude to all of you who visit the site. Your interest, support and comments inspire me to continue.
Every photo on the site honors the salt of the earth, the common man – his faith, his modesty, his dignity, and his determination to pass on his traditions to succeeding generations. The settings for these photos are mostly Belarusan villages or church services. These settings allow me to maintain contact with the people I photograph and to draw a viewer into moments beyond time and beyond a specific location. In this latter regard, so often a grandmother’s face, the way groups of kids play, or a man’s quiet pride in his craftsmanship reminds me of my fellow countrymen. Thus the site is an ode to both the Belarusan and American nations.
Some continue to ask why I show “simple people in horse-carts” and not what they assert is the “modern”, “educated” side of Belarus. I always respond that one meets many decent, salt-of-the-earth people in Mjensk and other Belarusan cities. Urban street photography has a firm place as a genre. However, in my view street photography, especially in an urban setting, lends itself poorly to my goal. Street photography is mostly of the “modern” instant, not beyond time. Personal contact is difficult to achieve in the rush of city streets. Moreover, street photography risks turning the subject, if a human being, into an anonymous or exploited object or, if a setting, into cliches about (new) wealth, soulless architecture, and anomie.
And who is to say where one will find more educated people?
Once again welcome and heartfelt thanks to all who visit the site.
Сёньня сайту RadzimaPhoto спаўняюцца два гады. Вялікі дзякуй усім наведвальнікам. Ваша зацікаўленасьць, падтрымка і каментары натхняюць мяне на працяг.
Кожнае фота на сайце – паклон солі зямлі, паклон звычайнаму чалавеку, яго веры, яго сьціпласьці, яго пачуцьцю ўласнай годнасьці, яго непераможнаму памкненьню перадаць свае традыцыі нашчадкам. У пераважнай большасьці выпадкаў я фатаграфую ў беларускіх вёсках і ў храмах падчас богаслужэньняў. У тых умовах у мяне атрымліваецца будаваць стасункі з людзьмі, якіх я фатаграфую, і дапамагаць гледачу апынацца па-за часам, выбіраць кропку гледжаньня па-за канкрэтным месцам. І так часта ўсьмешка бабулі, паводзіны дзяцей падчас гульні ці позірк мужчыны, што ганарыцца сваім майстэрствам, распавядаюць мне пра маіх суайчыньнікаў. Таму гэты сайт прысьвечаны ў роўнай ступені беларускай і амерыканскай нацыям.
Ня гледзячы на гэтую заўсёды ясна выказаную мэту, некаторыя людзі працягваюць у мяне пытаць, чаму я паказваю “простых людзей на вазах”, а не тое, што самаўпэўнена лічаць “сучаснай” ці “асьвечанай“ Беларусьсю. Я нязьменна адказваю, што і ў Менску, і ў іншых беларускіх гарадах ёсьць многа прыстойных людзей, ёсьць соль зямлі. Фатаграфаваньне гарадзкіх вуліц як жанр здаўна займае сваё законнае месца. Аднак на мой погляд, фатаграфаваньне на вуліцы, асабліва гарадзкой, – гэта не той сродак, які вядзе да маёй мэты.
Вулічная фатаграфія збольшага фіксуе “сучаснае” імгненьне, па-за межы часу яна не выводзіць. Паразуменьне паміж людзьмі ў мітусьні гарадзкіх вуліц – з’ява рэдкая, амаль недасягальная. Акрамя таго, у вулічнай фатаграфіі зашмат рызыкі. Калі фатаграфуеш чалавека, рызыкуеш ператварыць яго ў аб’ект, пазбаўлены імя, ці выклікаць у яго адчуваньне, что з яго скарысталіся. Калі фатаграфуеш віды, навакольле, рызыкуеш ператварыць іх у стэрэатыпныя адбіткі “нуворыша”, бяздушнай архітэктуры, самоты.
І ў рэшцэ рэшт хто можа сказаць, што сапраўды асьвечаныя людзі знаходзяцца толькі ў сёньняшных гарадах?
Зноў вітаю ўсіх і дзякую за наведваньне сайта.
Apple-Blessing Feast, Azdamichy 2011. Яблычны Спас, Аздамічы 2011 год.
Віншую, спадар Джон, з гадаўшчынай! Вы усё вельмі добра напісалі і дабавіць німа чаго, акрамя таго, што шматлікія гаражане, маючы карані у вёсцы, зневажальна адносяцца да жыхароў весак, гідзяцца і завуць “калхознікамі”, забываючы што ядуць і жывуць з рук гэтых людзей. Забываюць тое, што не офісны планктон галоўны у краіне.
Яшчэ раз віншую, дзякуй Вам!
Спадар Уладзіслаў, вялікі дзякуй за падтрымку й за Вашу руплівасьць, ад якой атрымліваю сталае натхнеьне. Паклон Вам. JK
Спадар Джон,
віншую з гадавінай сайта, які Вы так рупліва напаўняеце. Вялікі дзякуй і нізкі Вам паклон за гэтую працу, за натхненне сваім прыкладам .
Вялікі дзякуй за мову. Вашэ стаўленне да нашай мовы прывяло мяне да ўсведамлення пякучай неабходнасці яе вывучэння.
Жадаю моцнага здароўя і творчага натхнення.
вельмі добрая картачка 🙂
Дзяяяякуй! Кожны дзень перажываю, што Ваша ацэнка ня будзе так пэўнай. 🙂
Спадаруня Алена, вялікі дзякуй за ацэнку. Натхнене – ад Вашай руплівасьці, ад Вашай трываласьці, ад Вашых твораў. Паклон Вам. З най лепшымі пажаданьнямі. JK
Congratulations, John. And thank you for making public your skill and dedication. It is rare to find a photographic project — or any other — of such faithfulness. Also of great interest, your contention that street photography lends itself to anonymity…
All good wishes as you go forth in timelessness
Thank you very much for your interest and support, Julie. Best wishes to you as well for further success with your project. JK
Виншую! Усяго найлепшага Вам у Вашых творчых пошуках. Я праглядзеў і праглядваю амаль усе фота на сайце. Гэта ужо нейкі пласт у фатаграфіі пра маю Радзіму. Дзякуй.
Вялікі дзякуй за Вашу зацікаўленасьць, падтрымку й пажаданьні, спадар Аляксей. Падобным чынам жадаю Вам усяго найлепшага й далейшых посьпехаў у Вашай фатаграфіі. JK